Kedilerin Yılbaşı Ağacı İle İmtihanı!


"Uzun hikaye, beni çek lütfen.." diyor, bu tontiş kedi. :))

Kedinizin, çam ağacının arasına, ne ara girdiğini hiç anlamazsınız, bile. :)


"Kedilerin başına ne gelirse; meraklarından.." derler. :)


Hatta; İngilizce'de de "Curiosity killed the cat" diye bir deyiş vardır ki;
Türkçe meali: "Kedinin ölümü; meraktan." olur.
Fazla meraklı olanların başına gelebilecek tehlikeleri anlatır, bu söz. :)


Kedidir bu, ne yapsa; yeridir. :)


O ağaca illa ki tırmanacak.. :)


Bizim için güzel bir yılbaşı geleneği ve neşe kaynağı olan çam ağaçları,
ev kedileri için adeta bir "lunapark"tır. :)


Işıl ışıl, eğlence dolu bir dünya, onlar için. :)


Parlak ışıklar ve top şeklindeki yılbaşı süsleri,
onları sürekli olarak cezbeder. :)


Evde, doğaya hasret kalan kedicikler, ağaç bulunca;
dayanamayıp tırmanıyorlar, doğal olarak. :)


Bir de rahat görünüyorlar ki o plastik çam ağacı dallarının arasında. :)


Ayrıca, yazımda özellikle cins cins, renk renk kedi paylaştım,
dikkatinizi çekerim. Bu yaramazlığı, sadece birkaç çeşit kedinin üzerine bırakmak olmazdı. :)


Çok da yakışıyorlar, aslında çam ağacına. :)


Tabii, yılbaşı ağacının dalları arasında çok rahat olan bu kedicikler,
oradan çıkmak isterken, ağacı devirmeseler iyiydi.. :))


Masum masum, şirin şirin baksalar, süslerin arasından, öyle sadece keşke. :)


Belki ağaca, kediniz için de bir oyuncak asarsınız, kim bilir?
Çok hoşuna gideceğine eminim. :)


Muziplik, damarlarında var bu hayvanların. :)


Zaten, "kedi" adını verdiğimiz bu sevimli hayvancıklar, 
evin en olmadık yerlerine girip saklanmayı çok severler. :)


Çat kapı arkasında, çat çam ağacının üzerinde! :)


Işıl ışıl kedicikler.. :)


Bazıları; "kamuflaj"da da 10 numara, gerçekten. :)


Bu siyah kedicik ise; beyaz çam ağacına kontrast yaratmak istemiş olmalı. :)
Oradaki boşluğu doldurmuş, kendisi. :)


Türlü türlü şirinlikleri ile doğuştan "model" bu kedi milleti. :)


Bir de sanki çok doğal bir şey yapmışlar gibi; rahat rahat takılmalar, ağacın üzerinde, böyle.. :)


"Ben biraz burada takılıyorum." ifadesi ve gevşemiş surat. :)


"O neymiş bakayım, ağacın tepesinde? Canlı mı, yenir mi, bana oyuncak olur mu?"
diye meraklı, akrobasi hareketleri.. :)


Ağacı ellerken yakalanınca;
"Ne var ya? Süsler düzgün duruyor mu diye baktım." ifadesi. :))


"Ben, ağacın tepesinde asılı kaldım, yok mu kurtaran? bakışı. :)


"Buraya çıktık ama yakalandık, nasıl ineceğiz, bakalım?" adlı, muzip ama gergin ifade :)


"Ne demek; aşağıya in? Bana meleğin olduğumu söylemiştin." diyen,
tripli kedi bakışı. :)


Yattığı yerden, çam ağacının süslerine musallat olan kedi. :)


"Oleey, bana oyuncak koymuşlar, buraya!" diye sevinen yavru kedi. :)


"Hehe, çok eğlenceli, vuruyorum, bana geri dönüyor.." diyen,
dünyaya yakın zamanda, "yılın en güzel zamanında" gelmiş, kaşif sarman. :)


"Yılbaşı ağacına ne gerek vari ben dururken?" ifadeli, tombiş kedi. :)


Bir araba tamircisi edasıyla; çam ağacını inceleyen, meraklı kedi. :)


Yılbaşı süslerinin tadına bakan, kemirgen kedi. :)


Dişlerini kaşımaş için yapay çam ağacı yapraklarını kullanan, 
kırmızı kukuletalı, noel kedisi. :)


"Bakayım, yeniyor mu?" diye yılbaşı süslerini test ederken,
objektife yakalanan, yaramaz kedi. :)


"Çok gerçekçi görünüyor, bakalım tadı nasıl?" diyen, gurme kedi. :)


"Yaşasıın, yılın en devdiğim zamanıı!" diyen, arıza kedi. :)


"Bütün hediyelerini yok ettim çünkü ihtiyacın olan tek şey; benim." diyen,
sahibi sadece onunla ilgilensin isteyen, şımarık ve tatlı ötesi kedi. :))


Yılbaşı ağacınızı ve kedinizi, sadece 3 dakika yalnız bıraktığınızda, karşılaşabileceğiniz manzara. :))


Son olarak da; birçok kedisi olan bir evde, 
çam ağacını ve yılbaşı hediyelerini korumak için alınan önlemi,
sizlerle paylaşmak istiyorum. :) Abartsalarmış..

Eminim, kedicikler, bu demire de tırmanıyordur. :)


Bu görselleri, sevgili Pinterest'ten buldum.
Pinterest'teki hesabımda, "Xmas" adında, bir yılbaşı panom var,
takip etmek isteyen olursa; buradan buyursun:


Kedi sahiplerine,
 yumoş yumoş, sıcacık kedilerle dolu bir yıl diliyorum.. :)

Beril Öke Gülen