MANGO'dan Maskülen Görünüm


MANGO'dan gelen e-postadan stil sahibi kadınlar çıktı..


Özellikle çalışan kadınlar, iş hayatında erkekler ile sürekli bir rekabet halinde oldukları için,
ister istemez onlarla eşit, güçlü bir görüntü elde etmeye çalışıyor.


Maskülen giysiler de burada, kadınların yardımına koşuyor.


Büyük ve sade çantalar da maskülen yani erkeksi görünümün önemli bir destekleyicisi.


Vücut kıvrımlarını gizleyen, bele oturmayan ceketler, takımı olan kısa paçalı pantolonlar
ve 
button-up (düğmeleri sonuna kadar iliklenebilen, genellikle yakası tek düğmeli) gömlekler, 
ben de "Rekabete hazırım, benim vücudumla değil, fikirlerimle ilgilen!" diyor adeta.


Vücut hatlarını ne kadar gizlemek istesek de yine de kadın olduğumuzu, kadın olmanın güzelliklerini de unutmamamız gerek. Yukarıdaki "styling", bu açıdan oldukça başarılı.
Yine güçlü bir kadın görüyoruz ama maskülen ve feminen parçalar, iyi bir şekilde harmanlanmış.

Benim de rahat ve şık bulduğum için sevdiğim bir stildir bu,
 ancak son zamanlarda yaptığım gözlemlerde;
hayatında güçlü bir erkek figürü eksik olan kadınların, bu stile daha çok yöneldiğini fark ediyorum.
 
 
Gözlemlerime göre; 
  • Babası, uzakta olan /  hayatta olmayan kadınlar, ailelerinde "erkek rolü"nü üstlenmek zorunda kalıyor ve kendilerini daha güçlü hissetmek için bu tarzda bir giyim stili benimsiyor.
  • Kariyer peşinde koşan, eşiyle ayrı yaşamaya başlamış / evli olmayan / evlenmeyi düşünmeyen, dolayısıyla; maddi - manevi tüm zorlukları, tek başına göğüsleyen kadınlar, bu erkeksi giyim parçalarından güç alıyor, bana kalırsa.
Tabii, yazımın başında dediğim gibi;
  •  İş yerinde cinsel bir oje olarak görülme-mek,
  • "Fikirleriyle" önemsenmek,
  • Erkek rakipleriyle güçlü ve rahat bir şekilde baş edebilmek
gibi nedenler, en başta geliyor olmalı.
 
Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Tarzınız her daim feminen mi yoksa bazen erkeklerle rolleri değişiyor musunuz? :)

Yorumlarınızı bekliyorum!

Beril Öke Gülen