Eski Fırçalardan Sanat


Sanatçı Rebecca Szeto, eski ve kullanılmış fırçaları,
birer sanat eserine dönüştürüyor.

Bu figürleri; "boya fırçası portresi" olarak adlandırıyormuş.


Öncelikle figürü, fırçanın sapından oyup, daha sonra da boyuyormuş.
Bu sanatı, 1999 yılından beri icra ediyormuş ve ben kendisini henüz duymuş olmaktan dolayı utanıyorum. Hepsi, birer "şaheser", adeta.


Sanatçının ilham aldığı, ünlü sanat eserleri arasında,
Velázquez'in 17. yüzyıla ait, ünlü tablosu "Las Meninas" da varmış.

 Las Meninas

"Las Meninas" / Velázquez


İnci Küpeli Kız / Jan Vermeer


Aynı şekilde, Jan Vermeer / İnci Küpeli Kız tablosu da sanatçının ilham kaynakları arasında.


Boya fırçalarını, sanat üretilen bir "malzeme" olmaktan çıkarıp,
"sanatın ta kendisi" haline dönüştürüyor.


Bir başka deyişle; boya fırçasına, hem nesne hem de özne niteliği kazandırıyor.


Bu çalışmalar, "güzellik" ve "değer" kavramlarını, yeniden şekillendirirken;
bir yandan da tüketim çılgınlığına eleştirel bir açıdan bakıyor.

Sanatçının kendi deyimiyle;
"Kullanım ömrünün sonuna gelmiş, bir köşeye atılmış, seri üretim ürünleri alıp,
kendi deneyimlerinden ve sanat tarihinden de ilham alarak,
onları "çöp / hazine" olgusuna akıllıca bir gönderme yaparak,
yeniden hayata getiriyormuş."

Sanatçının diğer eserlerini buradan görebilirsiniz:
http://rebeccaszeto.com/paintbrush-portraits

Çok ilham verici, değil mi?

Yorumlarınızı bekliyorum,

Beril Öke Gülen